Navneanalyse af reklamebureauer

Media: 16 stk.Moma Media, Havas Media, MediaCom
Kommunikation: 13 stk. Aros Kommunikation, Kompas kommunikation.

Design: 12 stks. Designit, Designbolaget
& co: 11 stks, Kunde & Co, Peytz & Co,
Web:
10 stk. Webjuice, redWEB, WebPresence
Communications
: 10 stks.
Digital: 6 stk. Think! Digital, Quantity Digital’
Brand: 6 stk. Brandspot, Brandhouse, Brand builder, brand movers, brandfarm
Marketing
: 5 stk. Marketing Lion, Marketing bureauet
Ad : 5 stk. Adtomic, Advice
(I denne analyse er der set bort fra de mange ”people-virksomheder” i peoplegroup, samt ordet bureau, som tit indgår i andre ord, fx reklamebureau)


Et bud på nogle ultimative bureaunavne kunne være:

  • Fullservice-bureauet: DesignKommunikation & Co
  • PR- og kommunikationsbureauet: BrandMedia Communications
  • Reklamebureauet: AdBrand Marketing
  • Webbureauet: DesignWeb Media
  • Det digitale bureau: AdDigital Marketing & Media
  • Mediebureauet: AdMedia Communications
  • Designbureauet: MediaDesign & Co

Ulempen ved at følge normen er jo samtidig at ens navn kan blive svært at huske og genkende. Analyse er levere i samarbejde med bureaubureau.dk