BureauBureau.dk lancerer ny portal

For nogle år siden berettede vi om at BureauBureau.dk slog dørene op. Nu nogle år senere spørger vi forretningsarkitekten bag om den nye platform og fremtiden for markedspladsen der binder annoncørerne og bureauerne sammen.

Hvilket problem løser BureauBureau.dk

Bureaubranchen er ugennemsigtig, omskiftelig og mangfoldig. Som annoncør kan det være svært at spotte det helt rette bureau at gå i dialog med, selvom man er helt skarp på sine behov. Annoncørerne sidder med den der følelses ”der er sikkert et andet bureau som bedre til lige denne opgave”.

BureauBureau.dk hjælper med at skabe den rette retning fra starten. Vi faciliteter nemlig søgningen efter den shortlist som annoncørerne skal gå videre med. Annoncørerne kan søge blandt alle bureauer i hele landet og segmenterer dem efter geografi, kompetencer, timepriser og mm.

Tendenser jeg oplever er at annoncørerne i større grad shopper bureauer afhængigt af behov, i stedet for at gifte sig med en full-service leverandør.

Samtidig servicerer vi gratis de direkte henvendelser vi får fra annoncører, hvor vi bliver bedt om at matche et specifikt behov mod et passende bureau.

Hvad er status på markedspladsen, BureauBureau.dk?

Vi har fået etableret os meget stærk på Google, hvor mange tyer hen, hvis deres netværk ikke slår til. Vi har fået lagt mere end 400 bureauer på portalen. Vi er blevet skarpere på både annoncør og bureaubehov og har med 1000 bureausidevisninger per dag en solid effektgenerator til bureauerne.

Hvad adskiller den nye platform fra den gamle?

Den vigtigste kerne i den nye platform er selvbetjeningen, som gør at bureauerne via et login kan vedligeholde og opdatere deres profiler. Vi har samtidig lagt oven på med en række features, som bureauer kan putte på deres profiler. Herunder slides, video, fokusområder via søgebare hash-tags, mulighed for at høste permissions til nyhedsbreve, samt push af deres sociale medie-kanaler. Yderligere har vi taget første spadestik i den direkte formidling af opgaver mellem annoncør og bureau. På bureauet kan bureauet angive kontaktperson og via en formular kan man skrive direkte til kontaktpersonen.

Hvad byder fremtiden?

Vi arbejder på flere fronter, hvor jeg kan fremhæve 2. Vi arbejder på at lave en årlig efterspørgselsanalyse, hvor vi pba. adspurgte annoncører konkluderer på næste års mest efterspurgte kompetencer, produkter og services.

Sidste min allervigtigst er vores udnyttelse af markedspladsen, som man kender det fra fx Agera. Vi designer i øjeblikket en løsning, som automatisk håndterer indhentning af tilbud på opgaver på en intelligent måde fra dag til dag, med match mellem annoncør og bureau på en række kritiske parametre. Denne service bliver i første omgang gratis for både bureauer og annoncører.

Denne historie er bragt af markedsforing.dk